cinenden naar het hoge noorden

Amsterdam - Tromso

Hoi....

De vakantie is weer aangebroken... Cindy heeft hier lang naar uitgekeken... deze keer gaan we naar het noordelijke deel van Noorwegen... Mooie ongerepe natuur, zalm, rendieren en koningskrabben... Nou die lussik allemaal dus voor mij wordt het hopelijk ook een geslaagde reis.

Na een goede nachtrust van wel 3 uur slapen ging onze wekker om 03:30 af. Wassen, aankleden en na een klein ontbijtje in de auto naar het vliegveld. Deze keer hebben we voor valetparking gekozen. Rijden naar de vertrekhal waar iemand ons stond op te wachten om onze auto te gaan parkeren. Hopelijk krijgen we hem na deze vakantie weer terug.... anders hebben we hem aan de verkeerde meegegeven... hahahahaaaa.

Nadat we de koffers hadden afgegeven hebben we even de laatste noodzakelijke boodschappen voor deze reis gekocht..... namelijk een litertje Jack Daniels en een liter Port. Dit is in Noorwegen belachelijk duur.

Een rustige eerste vlucht bracht ons in een kleine anderhalf uur naar Oslo. Na een wachttijd van ongeveer 2 uur konden we instappen voor onze 2e vlucht van eveneens anderhalf uur naar Tromso.

Hier aangekomen lachtte de zon ons tegemoet... met een temperatuur van zo'n 18 graden was het het hier prima toeven. Snel de auto opgehaald en naar ons hotel... Dit hele eind van zo'n 700 meter hadden we achteraf ook, of misschien zelfs beter, kunnen lopen. Nergens mag je hier parkeren... ons hotel ligt midden in het centrum van deze bruisende.....tja hoe zal ik het noemen.... nederzetting. Parkeerplaatsen vindt je wel, maar aan de buitenrand.... zeg maar bij het vliegveld.

Nou ja.... Nadat we onze spullen in de hotelkamer hadden gezet zijn we te voet dit dorp gaan verkennen. Best leuk... aan het water, prachtige bergen, en een lekker zonnetje. Als het weer zo goed blijft meedoen dan hebben we geluk.

Tegen een uur of 5 zijn we neergestreken bij een pizzeria, waar je er hier best veel van tegekomt, en na een heerlijk diner zijn we terug gegaan naar onze kamer want stiekem zijn we allebei best een beetje moe.

Voor nu dus welterusten en tot morgen.

Arctische groeten van Cinenden.

Tessa

Fijn dat het weer al meewerkt. Heel veel plezier!