cinenden naar het hoge noorden

Alta-Honningvag-Skarsvag

Daar zijn we weer....

Vannacht was echt een heerlijke nacht.... toen we gingen slapen in onze tipi-tent had ik de houtkachel lekker opgestookt dus de temperatuur was zeer aangenaam om heerlijk rozig van de warmte in te slapen. Nadat het vuurtje was uitgebrand werd het snel kouder in de tent... maar een heerlijk winterdekbed met een wollen deken erbij zorgde ervoor dat we het niet koud kregen. Perfecte omstandigheden voor een bijzonder goede nachtrust.

Om 7 uur weer uitgerust opgstaan en gaan douchen... we kunnen vanaf 8 uur ontbijten wat we gezien ons programma voor vandaag liever eerder dan later willen doen. Na een goed ontbijt in recordtijd zijn we om 08:20uur in de autogestapt voor een rit naar Honnigsvag. Een rit van iets meer dan 200 kilometer waar minimaal 3 uur voor staat. Voor vandaag staat een excusie op het programma welke om 12:00 uur start in Honnigsvag. De rit voerde ons wederom langs en door de overweldigende Noorse natuur. Onderweg kwamen we langs een stuk van zo'n 10 kilometer met wegwerkzaamheden. 2x een stuk van 5 kilometer was telkens in 1 richting open... en de klok tikte rustig maar zeker door... je kan je voorstellen dat we lichtelijk op steeds warmer wordende kolen zaten... en nee mijn stoelverwarming stond niet aan. Uiteindelijk kwamen we 5 voor 12 aan in Honningsvag... ruim op tijd dus voor onze Kings Crab excursie. Met een ribboot welke werd aangedreven door 2 300PK V6 moteren gingen we de zee op. Na een klein halfuurtje varen, met onderweg de nodige demonstraties van deze 2 krachtpatsers, bereikten we de van tevoren uitgezette vallen. Nadat we deze hadden opgetakeld bleek hij vol te zitten met koningskrabben.

Een aantal van deze beestjes werden meegenomen naar een hut. Hier aangekomen werd het nodige over deze culinaire hoogstandjes verteld. Hierna werden ze geslacht en klaar gemaakt door 15 minuten in de kookpot te verdwijnen. Nadat ze gegaard waren werden ze geblust met koud zeewater en uitgeserveert met brood mayonaise en citroen. En je raad het al.... ik luste het ;-) Na een zeer uitgebreide lunch werden we weer teruggebracht naar Honnigsvag.

Vervolgens zijn we naar Skarsvag gereden waar we de komende 2 nachten zullen verblijven. Hier hebben we onze koffers in onze cabin gezet en een wandeling naar Kirkeporten gemaakt. Dit is een natuurlijke brug waardoor je mooie foto's kunt maken van de Noordkaap... wat een adembenemend uitzicht zeg...

Na deze wandeling wilde Cindy toch graag nog even naar de Noordkaap... iets wat eigenlijk morgen op het program staat.... maar een klein voorproefje is toch ook best leuk en het is toch dichtbij. Gaaf gevoel hoor om hier te staan op het meest noordelijk puntje van het Europese vaste land... maar eigenlijk klopt dit niet... morgen gaan we de 18 kilometer lange wandeling maken naar het werkelijke noordelijkste puntje...

Maar nu eerst een borreltje drinken en morgen weer verder.... dus voor nu oogjes dicht en snaveltjes toe.

Welterusten...Cinenden

Jorma

Klinkt goed zeg! Geniet van al het moois en bedankt voor het delen dan kunnen we meegenieten. Xxx

Pa en ma

Na een lekker bakkie koffieeop een zonnig Berkels terras zitten we te genieten van jullie fantastische avonturen en prachtige foto's. Wonderlijk dat we dit met jullie me mogen beleven. Nog veel plezier. ??