cinenden naar het hoge noorden

De Lofoten

Hoi,

Vanmorgen om 06:00 uur opgestaan om de ferry van 07:00 uur te halen. Ruim op tijd kwamen we bij de haven aan. De overtocht van Bodø naar Moskenes (op de lofoten) duurde ruim 3 en een half uur. Ruim 2 uur hiervan hebben we heerlijk geslapen...lekker meedeinend op de golven.

Eenmaal aangekomen hebben als eerste het openlucht museum in het plaatsje  bezocht. Echt een heel pittoresk dorpje aan de kust... zo eentje als op een ansichtkaart. En uiteraard kan je hier heel mooie foto's maken.

Hierna door gereden richting Ramberg waar we de komende 2 nachten zullen vertoeven. Onderweg kwamen we door nog een aantal prachtige dorpjes.... Eenmaal aangekomen in de gjestegard in Ramberg kregen we de sleutel van een ontzettend leuke cabin aan het hagelwitte strand. Niet groot maar erg leuk. Ook staan er hier campers en tentjes... Cin en ik vragen ons echt af waarom je bij een temperatuur van 10 graden overdag en rond het vriespunt in de nacht in een tentje wil kamperen... maar goed we hebben lekker de kachel aan en kijken naar krampeerders op het veldje voor ons.

Ik heb vanavond een heerlijke pasta gekookt...tenminste dat was de bedoeling... De kruidenmix voor het vlees bleek een factor 10 meer zout te bevatten dan wij gewent zijn.... bah.... Dus alles maar in vuilnisbak gegooid en uit eten geweest. De specialiteit van hier is stokvis, dus ik dacht die probeer ik... leuk om eens geprobeerd te hebben maar om nou te zeggen dat het lekker was.... dan maar een flinke cheescake toe.... die was een stuk lekkerder ;-)

Van m'n broer kreeg ik de vraag of we Aurora Borealis nog gezien hebben..... helaas is dit niet gelukt, maar we hebben nog een week.

We gaan nu nog even een potje kaarten... Dus bedankt voor het lezen en de reacties... deze worden zeer op prijs gesteld... en tot de volgende !!

Liefs van Cinenden

Astrid

Zo leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een geweldige reis maken jullie. Geniet!
Xx As,

Wendy

Geweldig al die verhalen :-D Heerlijk om te lezen!
Dit zet ons aan het denken voor de volgende reis plannen haha.
Hopelijk lukt het jullie nog om het noorderlicht te spotten. Have fun!

Cindy & Dennis van den Bout

thanx