cinenden naar het hoge noorden

Knivskjelodden

Hoi,

Na een goede nachtrust in onze cabin met super romantische stapelbedden, echt waar, vanmorgen rond 8 uur opgestaan. Wel lekker rustig hoor in zo'n stapelbed... geen gefriemel an je lijf 's morgensvroeg ;-)

Lekker even rustig aan gedaan vanmorgen... rond 11:00 even naar de supermarkt geweest voor de nodige overlevingsartikelen, chocola, chips en iets te drinken.... Na deze rustige start stond een wandeling naar de 'echte' Noordkaap (ook wel Knivskjelodden genaamd) op het program. De lengte was 9 km in elke richting, dus 18km in totaal. Je zou denken gemiddeld 6 km per uur dus met ruim 3 uurtjes ben je terug....jammer joh... voor de ervaren wandelaar staat een tijd van rond de 6 uur.... wij hebben er in totaal 7,5 uur over gedaan. Je loopt daar over losse keien door water berg op en berg af... wat een takke-end pffftt. Maar eenmaal op dit noordelijkse punt aangekomen kregen we allebei wel een trot gevoel over ons...dit hebben we toch maar weer geflikt. Voor de mensen die zich nog zorgen maken over mijn hartconditie....niet nodig ging, prima. Ons trotse gevoel werd snel teniet gedaan toen we de terugweg gingen aanvaarden... en wat waren we blij om na een kleine 4 uur terug klunen onze auto weer te zien.

Terug in onze cabin hebben we een boterham gesmeerd, ik had geen puf meer om een sterrendiner op tafel te toveren...lekker bakkie na en nu een wel verdient glaasje Jack.

Wat zullen we lekker slapen vannacht !

Omdat het weer goed is, het is helder, bestaat de kans dat we vanavond de Aurora Borealis (noorderlicht) kunnen zien. Ik ga zo de Go-Pro buiten zetten en een timelapse maken... hopelijk kunnen we dit natuurspektakel vannacht aanschouwen.

Morgen staat weer een reisdag op het program... dus nu nog even relaxen en dan ons mandje in.

Welterusten !!!

Cinenden

Jorma

Truste terug. Sweet dreams. Xxx

Ineke

Leuk jullie te volgen ! als ik de foto's zie krijg ik heimwee...
de eerste topper hebben jullie alvast gehad,
benieuwd naar de jullie lofoten ervaring,
Goede reis verder !

Cindy & Dennis van den Bout

Ja Ineke het is hier schitterend, zijn nu op de Lofoten, Ramberg; huisje aan het strand; geweldig