cinenden naar het hoge noorden

Dag 2 Ramberg

Hoi...

Na een goed ontbijt zijn we vanmorgen vertrokken richting het Viking museum. Hier wordt vanalles verteld over de tijd van de vikingen... ook worden de archeologische vondsten uit deze streek tentoongesteld. Maar het leukste van alles waren nog wel de zelf doe atracties... zo heeft Cindy zich vermaakt met het boogschieten en het oud Noorse bijlenwerpen. Een aantal nagemaakte vinkingschepen lagen in de haven en elk uur kan je een tochtje maken... al met al zeer de moeite waard.

De rest van de middag hebben we de omgeving een beetje verkend... je komt hier de mooiste dorpjes tegen... de ene nog fotogenieker dan de andere... echt onwijs leuk. Een van de leukste dorpjes vandaag was Nusfjord... echt heel klein maar zo mooi gelegen... die rode huisjes in het haventje met daarin wat oude vissersboten tegen een achtergrond van een (voor hier) enorme berg, een klein waterig zonnetje erbij... hier wordt je echt blij van.

Waar ik ook blij van werd is mijn groene pasta... vandaag in de reprise maar dan een stuk minder zout dan gisteren....hmmm ik lussut, en Cindy trouwens ook hahahahaaaa.

Vanavond in het donker nog wat gespeeld met de fotocamera... ik hoop dat de echte foto's net zo mooi zijn als op het kleine schermpje....

Morgen gaan we Ramberg hier op de Lofoten alweer verlaten en zullen we richting de Vesteralen rijden waar we dan weer 2 nachten zullen verblijven.

Voor nu bedankt en welterusten !!

Cinenden

Edwin