cinenden naar het hoge noorden

Andenes - Senja

Hoihoi...


Hier het dagelijkse reisverslag van Knutt en Kjellfrid...Vanmorgen ging om 07:00 het wekkertje want we moesten de boot naar Senja hebben welke om 08:45 zou vertekken vanuit de haven van Andenes. Toen ik de gordijnen opende zag ik grijze wolken veel regen en het was waaibomendag.

Mooi op tijd bereikten we de haven en keurig volgens schema vertrok ook de ferry. In de haven zagen we een Nederlands bootje liggen afkomstig uit Raamsdonksveer... je komp die lui ook overal tegen.

Het tochtje zal een kleine 2 uur duren... Eenmaal buitengaats bleek het relatief kleine schuitje toch wat meer last te hebben van de waaibomendag dan gehoopt... na een halfuurtje varen bereikten we de volle zee en begon het scheepje meer te lijken op een speeltje van de golven... normaliter heb ik hier geen last van maar nu begon het koude zweet mij toch uit te breken en Cindy... sorry Kjellfrid, vertelde mij dat ik ijzig wit begon te zien...mijn hemel... dan duurt 2 uur varen best lang.... gelukkig was ik niet misselijk, maar echt lekker voelde ik me niet. Eenmaal aangekomen in Senja zakte het nare gevoel snel en was het leed snel vergeten.

We zijn het eiland Senja gaan verkennen en ook hier weer prachtige dorpjes, en het weer knapte wonderwel ook wat op... het zonnetje kwam er zelfs af en toe even door. Ook staat hier het grootste beeld van een Troll, een Noors mythologisch wezen. Alle voor de hand liggende grappen laat ik hier achterwege.

Eenmaal ingecheckt in ons verblijf voor de komende 2 nachten (Hamn i Senja) hebben we eerst een bakkie koffie gemaakt en zijn we dit resort gaan verkennen. Dit is echt een groot vakantieresort met allerlei activiteiten en veel excursie mogelijkheden. Redelijk nieuw en erg luxe. Wij hebben een appartement met woonkamer en grote keuken een mooie slaapkamer en een meer dan schitterend uitzicht over de baai waaraan het resort is gelegen.... hier gaan we ons best vermaken de komende dagen.

Vanavond in het restaurant heerlijk gegeten... allebei kozen we voor de heilbot en als nagerecht had Kjellfrid de rabarbrapai en ik een sorbet... en raad eens... ik lustuh ut.

Nu weer terug in ons appartementje... waar het noodweer inmiddels is losgebarsten, storm en regen tijsteren de grote ramen, maar wij zitten comfortabel warm en droog.... kleintje Jack erbij, ik zeg laat de boeren maar dorsen.

Bedankt en tot morgen !!!


Knutt & Kjellfrid aka Cinenden.


Reacties

Reacties

Tessa

Je hebt ze toch wel de groetjes gedaan? Klinkt alsof jullie nog steeds genieten. Wij genieten ook een beetje mee.

Cindy & Dennis van den Bout

Zekers; we hebben even gezwaaid ?? ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!